Obiectivul acestui standard este de a stabili cerinte internationale pentru sistemul de management al calitatii in orice domeniu. Managementul calitatii reprezinta ceea ce practica organizatiile pentru a asigura produse si servicii in conformitate cu cerintele clientilor sai.
Un sistem de management al calitatii demonstreaza angajamentul dumneavoastra pentru calitate si satisfactia clientului.
Dezvoltarea si implementarea unui sistem de management al calitatii necesita parcurgerea mai multor etape care cuprind:
• stabilirea politicii si obiectivelor organizatiei referitoare la calitate ;
• determinarea necesitatilor si asteptarilor clientilor si ale altor parti interesate;
• determinarea proceselor, a responsabilitatilor necesare si a competentelor decizionale privind implementarea SMC;
• stabilirea metodelor de masurare a eficacitatii si eficientei fiecarui proces;
• stabilirea si aplicarea unui proces de imbunatatire continua a SMC;
Un sistem de management al calitatii va asigura ca:
• veti putea realiza o imbunatatire a sistemului de aprovizionare, o continuitate a aprovizionarii, eliminand sincopele specifice;
• un sistem de management puternic, fiabil va constitui punctul de plecare pentru imbunatatirea activitatii firmei, pt. implicarea personalului;
• timpul pentru pregatirea profesionala a personalului nou va fi redus;
• riscul potential va fi minimizat, raspunderea angajatilor va fi crescuta si mai bine constientizata;
• identificati originea, cauza aparitie problemelor, analizand si prevenind in timp util aceasta;
• satisfaceti cerinte minime ale potentialilor clienti, prin aplicarea cerintelor standardului prin selectarea si evaluarea furnizorilor;
• creearea unui instrument de marketing care va va ajuta in crearea unui profil al firmei, facand dovada unei organizatii experimentate care aplica standarde inalte in activitatea sa;
• furnizarea unui mediu in care cresterea afacerii dvs. va putea fi mai usor coordonata;
• va aduce un plus de valoare afacerii dumneavoastra.